Lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Olofström

Se lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Olofström. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Olofström som finns hos arbetsgivaren.

Samordnare för ny socialtjänstlag

Heja Olofström!  Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyft... Visa mer
Heja Olofström! 


Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyfter välmående på arbetsplatsen. Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande.


Välkommen till Olofström!




Beskrivning
Vill du vara med och bygga vår nya förvaltning? Nuvarande Socialförvaltning i Olofströms kommun kommer att bli två: äldreförvaltningen samt Social- och funktionsstödsförvaltningen.

Det är till den sistnämnda som vi nu söker en samordnare för nya socialtjänstlagen vilket är en helt ny roll i vår organisation med ett spännande uppdrag så därför behöver vi nu dig!

Arbetsuppgifter
I ditt uppdrag som samordnare för implementeringen av nya socialtjänstlagen leder och driver du omställningsarbetet till nya lagen som trädde i kraft den 1 juli 2025. Rollen är strategiskt placerad i förvaltningen, vilket innebär ett ansvar för att samordna arbetet till en förebyggande, lättillgänglig, jämlik och kunskapsbaserad  verksamhet i Olofströms kommun. 

I uppdraget ingår bland annat att:

- Planera, leda och följa upp utvecklingsprojekt och förändringsprocesser.
- Implementera och utvärdera nya arbetssätt och metoder.
- Utbilda och stötta personal i förändringsprocesser.
- Säkerställa att verksamheten följer lagar, föreskrifter och riktlinjer.
- Samverka med interna och externa aktörer. 
- Omvärldsbevaka

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom för tjänsten relevant område, god kunskap om lagstiftning inom offentlig förvaltning samt socialtjänstlagen samt dokumenterad erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling. Vidare har du erfarenhet av myndighetsövergripande förändringsarbete och en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan enkelt belysa komplexa förhållanden med ett tydligt mottagarperspektiv. För att lyckas i uppdraget är relationsskapande och samverkan av yttersta vikt, men även att sprida kunskap och goda exempel.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.



Vid nyanställning inom Socialförvaltningen i Olofströms kommun ska utdrag ur belastningsregister för arbete i familjehem uppvisas. Du kan beställa utdrag ur belastningsregistret via länken nedan.



https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/



Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas.

Vision och värdegrund


Lev livet i Olofströms kommun! I hela vår natursköna kommun kan alla bo, verka och växa. Tillsammans ger vi kraft och möjlighet åt varje människa att utvecklas hela livet.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


I länken nedan finns samlad information kring de viktigaste förmånerna som finns i kollektivavtalet som vi har i Olofströms kommun. Informationen handlar om bland annat semester, lön och ersättningar, föräldraledighet, försäkringar, kompetensutveckling och pension.


https://extra.skr.se/download/18.18f9f5a61926b4a1e532618/1728397193467/Sag-hej-till-ditt-kollektivavtal-2024.pdf


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Näringslivs- och etableringsansvarig

Ansök    Jun 23    Olofströms kommun    Affärsutvecklare
Heja Olofström!  Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyft... Visa mer
Heja Olofström! 


Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyfter välmående på arbetsplatsen. Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande.


Välkommen till Olofström!




Arbetsbeskrivning
Som Etablerings- och näringslivsansvarig har du ett strategiskt och operativt ansvar för att skapa goda förutsättningar för företagande i kommunen.

Du arbetar både proaktivt och långsiktigt med att utveckla det lokala näringslivet samt attrahera nya investeringar och etableringar.

I din roll ansvarar du för hela processen kring företags- och etableringsförfrågningar, från första kontakt till samordning inom kommunens organisation. Du har ett särskilt uppdrag att ta tillvara på de möjligheter som uppstår genom infrastruktursatsningen Sydostlänken, där du leder kommunens samordning gentemot företag, interna funktioner och externa aktörer.

Du arbetar tillsammans med kommunens näringslivsutvecklare och i nära samverkan med olika funktioner inom kommunkoncernen. Tillsammans verkar ni för att skapa en samordnad och serviceinriktad organisation gentemot näringslivet.

En viktig del i uppdraget är att säkerställa att det finns en aktuell och konkret näringslivsstrategi. Du ansvarar också för att agendan för Näringslivsrådets möten tas fram i samarbete med kommunstyrelsens ordförande, och du arbetar aktivt med omvärldsbevakning, företagsservice och relationsbyggande.

Det här är en roll för dig som drivs av utveckling, har förmåga att se helheter och trivs i samverkande sammanhang där du får göra konkret skillnad för näringslivets villkor och framtid.

I tjänsten ingår bland annat följande:

- att ta fram förslag på konkret näringslivsstrategi med syfte att bibehålla och skapa goda förutsättningar för ett bra näringslivsklimat, ett proaktivt arbete för nya investeringar och etableringar i kommunen. Arbeta på kort och lång sikt.

- att genomföra och följa upp arbetet med näringslivsstrategin och inriktningar/uppdrag från Näringslivsrådet,

- att arbeta i nätverk kopplade till etablering av Sydostlänken och driva etableringsfrågor kopplade till Sydostlänken

- att genomföra regelbundna företagsbesök

- att initiera och leda projekt och insatser som stärker det lokala företagsklimatet

- att identifiera företagens behov och samordna insatser för att möta dessa

- att representera kommunen i lokala, regionala och nationella nätverk

- att koordinera näringslivsinriktade frågor inom kommunkoncernen

- att ta fram underlag och statistik för uppföljnings- och utvecklingsarbete

- att bidra till varumärkesbyggande/profilering av kommunen ur ett näringslivsperspektiv kopplat till kommunens vision och regionalt Live in Blekinge med planering för verksamhetsområden och lokaler i kommunen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning relevant för uppdraget. Du ska ha erfarenhet av företagsledning, projektledning eller liknande erfarenhet. Erfarenhet av offentlig verksamhet är meriterande, liksom ett brett kontaktnät.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är resultatorienterad, har en stark drivkraft att skapa utveckling och som får saker att hända. Du är strukturerad och kan arbeta metodiskt även i komplexa processer. Din förmåga att samarbeta är god - du bygger förtroendevalda relationer, både internt och extern, och trivs med att vara en sammanhållande kraft i tvärsektionella sammanhang. 

Vision och värdegrund


Lev livet i Olofströms kommun! I hela vår natursköna kommun kan alla bo, verka och växa. Tillsammans ger vi kraft och möjlighet åt varje människa att utvecklas hela livet.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


I länken nedan finns samlad information kring de viktigaste förmånerna som finns i kollektivavtalet som vi har i Olofströms kommun. Informationen handlar om bland annat semester, lön och ersättningar, föräldraledighet, försäkringar, kompetensutveckling och pension.


https://skr.se/download/18.18f9f5a61926b4a1e532618/1728397193467/Sag-hej-till-ditt-kollektivavtal-2024.pdf


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Incoming Material Quality (IMQE) - Olofström

Volvo Car Body Components deliver body components for the full range of Volvo cars assembled in Ghent and Torslanda plants, as well as Volvo's other plants. Volvo Car Body Components is situated in Olofström, in the south of Sweden, some 300 km southeast of Gothenburg, although the press shop in Torslanda plant is a part of the VCBC organisation. Manufacturing Engineering located in Olofström is working closely together with VCBC. Main processes in VCBC is... Visa mer
Volvo Car Body Components deliver body components for the full range of Volvo cars assembled in Ghent and Torslanda plants, as well as Volvo's other plants.
Volvo Car Body Components is situated in Olofström, in the south of Sweden, some 300 km southeast of Gothenburg, although the press shop in Torslanda plant is a part of the VCBC organisation. Manufacturing Engineering located in Olofström is working closely together with VCBC. Main processes in VCBC is stamping of sheet metal, sub-assembly of body components supported by engineering and die manufacturing within ME.

Vill du vara med på vår spännande resa?
Volvo Cars är mitt uppe i en spännande resa där vi omdefinierar fordonsupplevelsen genom innovationer som förenklar människors liv. Hos oss har du möjlighet att växa och göra verklig skillnad.

Vad erbjuder vi
Incoming Material Quality (IMQ) är en del inom Plant Quality, som ansvarar för att stödja produktion i att säkra inkommande materialkvalité inom råmaterial och köpkomponenter mot gällande standarder. 
Arbetstiden är dagtid.
Befattningen ingår i IF Metalls avtalsområde.

Arbetsuppgifter och ansvar:
Vidta åtgärder för att säkerställa leverantörers material kvalité till produktion vid avvikelser från specifikation. Gäller både köpkomponenter och råmaterial.
Arbetet innebär bland annat: 
•    Att delta i analys tillsammans med produktion av misstänkta materialavvikelser för att fastställa vem som är problemägare.
•    Informera inom produktion om åtgärder på inkommande material vid larm.
•    För råmaterial ta fram materialprover och analysera resultat mot standard.
•    Ansvarig för att utfärda larm och starta upp 8D process mot externa leverantörer.
•    Initiera sorterings- och reparationsaktiviteter på inkommande material och internt materiallager av leverantör. 
•    Styra in provmaterial till pressning och följa upp resultat.
•    Eskalera problemleverantörer eller otillräckligt svar/prestation från leverantör till Supervisor IMQ

Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig med kundfokus och som är kommunikativ, har hög förmåga att samarbeta och skapa goda relationer, är serviceinriktad, strukturerad och noggrann samt har hög integritet.
Du behöver ha arbetat inom produktion och ha en god erfarenhet av produktion. Kunskap och erfarenhet inom pressning och materialkännedom är ett plus.
Du har även:
-  hög allmänkunskap om kvalitetsfrågor
-  grundläggande process- och produktionskunskap avseende pressning & sammansättning
-  erfarenhet kring verifiering av detaljer och produktkontroller 
-  goda datakunskaper (office-applikationer, intranet, Artikelportalen)
-  behärskar engelska flytande, i tal/skrift
-  Yellow belt kompetens
-  kunskap om produktions-/logistiksystemen (Frapp, Minut, Probas)
-  drivande och målinriktad
-  koordinerar aktiviteter mellan leverantör och produktion 
-  kommunikationsförmåga

Nyfiken på att veta mer
För ytterligare information kring tjänsten, var vänlig kontakta?rekryterande chef Elina Lang på?telefon: 073-463 73 24 eller mail: [email protected]
Om du har frågor angående rekryteringsprocessen, var vänlig kontakta ansvarig rekryterare, Vlatko Gicarevski på mail: [email protected]
Vänligen notera att ansökningar som inkommer via mail inte kommer att behandlas. Var god sök digitalt via annonsen.
Sista ansökningsdatum är den 31 januari 2023.

Vilka är vi?
Allt vi gör börjar med människor. Vårt mål är att erbjuda en frihet i att förflytta sig, på ett personligt, hållbart och säkert sätt. Vi engagerar oss för att förenkla våra kunders liv genom att erbjuda bättre teknologilösningar som skyddar dem, deras nära och kära samt människorna i deras omgivning med de mest avancerade mobilitetsinnovationerna. Visa mindre

Näringslivs- och etableringsansvarig

Ansök    Maj 26    Olofströms kommun    Affärsutvecklare
Heja Olofström!  Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyft... Visa mer
Heja Olofström! 


Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyfter välmående på arbetsplatsen. Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande.


Välkommen till Olofström!




Arbetsbeskrivning
Som Etablerings- och näringslivsansvarig har du ett strategiskt och operativt ansvar för att skapa goda förutsättningar för företagande i kommunen.

Du arbetar både proaktivt och långsiktigt med att utveckla det lokala näringslivet samt attrahera nya investeringar och etableringar.

I din roll ansvarar du för hela processen kring företags- och etableringsförfrågningar, från första kontakt till samordning inom kommunens organisation. Du har ett särskilt uppdrag att ta tillvara på de möjligheter som uppstår genom infrastruktursatsningen Sydostlänken, där du leder kommunens samordning gentemot företag, interna funktioner och externa aktörer.

Du arbetar tillsammans med kommunens näringslivsutvecklare och i nära samverkan med olika funktioner inom kommunkoncernen. Tillsammans verkar ni för att skapa en samordnad och serviceinriktad organisation gentemot näringslivet.

En viktig del i uppdraget är att säkerställa att det finns en aktuell och konkret näringslivsstrategi. Du ansvarar också för att agendan för Näringslivsrådets möten tas fram i samarbete med kommunstyrelsens ordförande, och du arbetar aktivt med omvärldsbevakning, företagsservice och relationsbyggande.

Det här är en roll för dig som drivs av utveckling, har förmåga att se helheter och trivs i samverkande sammanhang där du får göra konkret skillnad för näringslivets villkor och framtid.

I tjänsten ingår bland annat följande:

- att ta fram förslag på konkret näringslivsstrategi med syfte att bibehålla och skapa goda förutsättningar för ett bra näringslivsklimat, ett proaktivt arbete för nya investeringar och etableringar i kommunen. Arbeta på kort och lång sikt.

- att genomföra och följa upp arbetet med näringslivsstrategin och inriktningar/uppdrag från Näringslivsrådet,

- att arbeta i nätverk kopplade till etablering av Sydostlänken och driva etableringsfrågor kopplade till Sydostlänken

- att genomföra regelbundna företagsbesök

- att initiera och leda projekt och insatser som stärker det lokala företagsklimatet

- att identifiera företagens behov och samordna insatser för att möta dessa

- att representera kommunen i lokala, regionala och nationella nätverk

- att koordinera näringslivsinriktade frågor inom kommunkoncernen

- att ta fram underlag och statistik för uppföljnings- och utvecklingsarbete

- att bidra till varumärkesbyggande/profilering av kommunen ur ett näringslivsperspektiv kopplat till kommunens vision och regionalt Live in Blekinge med planering för verksamhetsområden och lokaler i kommunen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning relevant för uppdraget. Du ska ha erfarenhet av företagsledning, projektledning eller liknande erfarenhet. Erfarenhet av offentlig verksamhet är meriterande, liksom ett brett kontaktnät.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är resultatorienterad, har en stark drivkraft att skapa utveckling och som får saker att hända. Du är strukturerad och kan arbeta metodiskt även i komplexa processer. Din förmåga att samarbeta är god - du bygger förtroendevalda relationer, både internt och extern, och trivs med att vara en sammanhållande kraft i tvärsektionella sammanhang. 

Vision och värdegrund


Lev livet i Olofströms kommun! I hela vår natursköna kommun kan alla bo, verka och växa. Tillsammans ger vi kraft och möjlighet åt varje människa att utvecklas hela livet.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


I länken nedan finns samlad information kring de viktigaste förmånerna som finns i kollektivavtalet som vi har i Olofströms kommun. Informationen handlar om bland annat semester, lön och ersättningar, föräldraledighet, försäkringar, kompetensutveckling och pension.


https://skr.se/download/18.18f9f5a61926b4a1e532618/1728397193467/Sag-hej-till-ditt-kollektivavtal-2024.pdf


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Projektledare

Ansök    Jun 14    Techtank AB (svb)    Verksamhetskonsult
Techtank söker nu en projektmedarbetare i Kickstart 2, projekt för att stärka Blekinges forsknings- och innovationskapacitet, med extra ansvar (delprojektledare) inom grön omställning. Huvudmålet för projektet är att stärka Blekinges forsknings- och innovationskapacitet genom att främja samarbetet mellan akademi, kluster och science parker samt utveckla konkreta stöd till industri och företag i vår region. Projektet har två spår: I det första spåret foku... Visa mer
Techtank söker nu en projektmedarbetare i Kickstart 2, projekt för att stärka Blekinges forsknings- och innovationskapacitet, med extra ansvar (delprojektledare) inom grön omställning.
Huvudmålet för projektet är att stärka Blekinges forsknings- och innovationskapacitet genom att främja samarbetet mellan akademi, kluster och science parker samt utveckla konkreta stöd till industri och företag i vår region.
Projektet har två spår:
I det första spåret fokuserar vi på den gröna omställningen av Blekinges industri, i huvudsak på en systemnivå. I detta spår har Techtank huvudansvar att leda arbetet. Det innebär bland annat att skapa förutsättningar för cirkulära flöden mellan företag och mellan företag och andra organisationer. Det innebär också att arbeta med företagen, förstå deras behov och bidra med relevanta insatser.
I det andra spåret arbetar vi med att utveckla Blekinges system av testbäddar så att dessa kan utgöra dynamiska miljöer för innovationsutveckling.

Region Blekinge är projektägare och partners är Techtank, Blekinge Tekniska Högskola samt NetPort Science Park. Läs mer om projektet på https://techtank.se/projekt-insatser/kickstart-2/
Om Techtank
Techtank är ett industrikluster och en regional utvecklingsaktör i Blekinge med uppdrag att stärka industrins tillväxt och konkurrenskraft. Vår verksamhet riktar sig till industri- och teknikföretag samt industrinära tjänsteföretag, såväl små och medelstora som stora företag. Vi arbetar aktivt och företagsnära med att identifiera företagens behov och samordna insatser för att möta utmaningarna – i nutid och framtid. Vi arbetar med insatser inom områdena Kompetensutveckling & -försörjning, Teknikutveckling & Innovation samt Affärsutveckling & Tillväxt.
Techtank ingår i det nationella nätverket IUC Sverige, vars mål är att bidra till en stark svensk industri, att skapa tillväxt och arbetstillfällen. Läs mer på www.techtank.se.
I rollen som projektledare ingår främst följande arbetsuppgifter:
Stödja projektledning: assistera huvudprojektledaren på Region Blekinge med att planera, organisera och genomföra projektaktiviteter.
Uppgiftsutförande: utföra specifika uppgifter som har tilldelats inom projektet, vilket inkluderar att initiera och genomföra planerade aktiviteter, men också att bidra vid rapportskrivning och andra administrativa uppgifter.
Kommunikation: underhålla kommunikationen mellan olika projektmedlemmar och intressenter samt mellan projektet och Techtanks övriga verksamhet.
Administrativa uppgifter: hantera administrativa uppgifter såsom att boka möten, hantera dokumentation och följa upp deadlines.
Kvalitetssäkring: bidra till att säkerställa att projektets mål uppfylls med hög kvalitet, samt att dessa bidrar till Techtanks övergripande mål.
Problemlösning: hjälpa till att identifiera och lösa problem som uppstår under projektets gång.

Kvalifikationer
Utbildning
Du har högskoleutbildning inom för projektet lämpligt område, t ex hållbarhet, cirkulär ekonomi eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet från industriell produktion och/eller grön omställning. Du har erfarenhet av projektledning och är van att samarbeta i projektteam. Vi önskar även att du har erfarenhet av att ha arbetat som ett nära stöd till industriföretag inom hållbarhet och cirkulär ekonomi.
Meriterande om du har haft en rådgivande och coachande roll inom industrin.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har stort intresse och förståelse för industrins utmaningar och möjligheter, samt uppskattar att vara en del av industrins utveckling.
Stor vikt läggs vid din kommunikativa förmåga genom att kunna uttrycka dig samt vara inlyssnande. Vi förutsätter att du både tycker om och har lätt för att bygga goda relationer. Du har god samarbetsförmåga , är lyhörd för din omgivning och ser dig som lagspelare.
Du är självgående och kan driva processer framåt på ett målinriktat sätt. Vidare är du lösningsfokuserad och har en förmåga att omsätta idéer i handling.
Övrigt
Du har god förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Du har god vana av att skriva och bearbeta olika dokument såsom rapporter och redovisningar. Du är även bekväm i att hålla föredrag.
Du har goda kunskaper i Office-paketet.
Körkort och tillgång till egen bil krävs då det förekommer resor i tjänsten.
Tjänsten utgår från Techtanks kontor i Olofström. Utöver det förläggs arbetet i Blekinge, där mest nytta för verksamheten görs.
Arbetsgivare
Techtank AB
Yrkesroll
Projektledare
Anställningsform/Varaktighet
Projektanställning på 100% tom 2026-08-31.
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning, enligt överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2024-08-04 (förlängd ansökningstid).
Ansökan i form av personligt brev och CV skickas per e-post till: [email protected]
Ange referens Projektledare i din ansökan.
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy som finns på www.techtank.se/integritetspolicy
Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Kontaktinformation
Vid frågor om tjänsten: Ingela Håkansson, VD & Klusterledare, Techtank
Telefon 0454-57 27 43, e-post: [email protected]
Övrigt
Vi undanber oss bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

TopWork söker kvalitetstekniker...

…till en kund i norra Skåne. Vår kund är verksam i tillverkningsindustrin med globala företag placerade i Sverige som kunder.  Rollen som kvalitetstekniker innebär att man ansvarar för kvalitet i hela kedjan från leverantör till kund. Du medverkar i det interna kvalitetsarbetet för att arbeta med kontinuerligt förbättringsarbete och ansvarar för uppföljning av kvalitetsutfall. Du ansvarar för att externa avvikelser hanteras korrekt och att underlag skick... Visa mer
…till en kund i norra Skåne. Vår kund är verksam i tillverkningsindustrin med globala företag placerade i Sverige som kunder. 


Rollen som kvalitetstekniker innebär att man ansvarar för kvalitet i hela kedjan från leverantör till kund. Du medverkar i det interna kvalitetsarbetet för att arbeta med kontinuerligt förbättringsarbete och ansvarar för uppföljning av kvalitetsutfall. Du ansvarar för att externa avvikelser hanteras korrekt och att underlag skickas till kunder och leverantörer. I tjänsten ingår även att besöka kunder och utföra revisioner på plats hos leverantör.


Vi söker dig med relevant utbildning och/eller erfarenhet. För att komma i fråga krävs ett par års erfarenhet av kvalitetsarbete. Det är avgörande att du har kunskaper i ISO 9001 och 14001. Du kommer arbeta självständigt och det är en stor fördel om du förstår tekniska termer, underlag och ritningar. Kunskap i mätteknik är meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt är ett krav. Vi ser också gärna att du arbetat i Monitor.    

 

Uppdraget är en direktrekrytering till vår kund som erbjuder en anställning. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.  

 

 


TopWork är ett auktoriserat företag som arbetar med bemanning och rekrytering. Våra kunder finns inom branscher som industri, lager, logistik, bygg och administration. Vi är din trygga, professionella partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork - vi hittar rätt medarbetare till rätt arbetsgivare och arbetsplats.



Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 23    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 25    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 17    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 15    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 11    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 bo... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Kvalitetsingenjör till Baosteel Tailored Blanks

Vill du arbeta i en internationell miljö med hög puls? Drivs du av att sätta kvalitet i främsta rummet? Har du lätt för att bygga förtroende och relationer med andra människor? Då är det dig vi söker! Arbetsbeskrivning Som Kvalitetsingenjör hos Baosteel ingår du i ett dedikerat team med gemensamt fokus på samtliga standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Verksamheten ska uppfylla de externa krav som ställs inom området så som kundkrav, lagar och ... Visa mer
Vill du arbeta i en internationell miljö med hög puls? Drivs du av att sätta kvalitet i främsta rummet? Har du lätt för att bygga förtroende och relationer med andra människor?

Då är det dig vi söker!

Arbetsbeskrivning
Som Kvalitetsingenjör hos Baosteel ingår du i ett dedikerat team med gemensamt fokus på samtliga standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Verksamheten ska uppfylla de externa krav som ställs inom området så som kundkrav, lagar och förordningar. Din utgångspunkt är därför att tillsammans med övriga kollegor se till att företaget tillmötesgår uppsatta standarder och att de följer företagets interna policys.

Du supportar i samtliga led gällande avvikelser och projekt, och verkar på så sätt för att skapa en problemlösande kultur inom hela verksamheten. Du arbetar aktivt med avjvikelsehantering vilket innefattar samtliga varianter utom kund- och leverantörsleden och företräder även företaget gentemot kunder och leverantörer. Målet är att kvalitetssäkra och skydda kunden mot fel. Arbetet innebär även att aktivt verka för en god miljö och arbetsmiljö på Baosteel.

I rollen genomför du revisioner och tillgodoser att rutiner, instruktioner och formulär är uppdaterade enligt verksamhetens standarder ISO9001, ISO14001, ISO45001 samt IATF16949

En viktig del är ansvaret för att kontinuerligt utveckla din och andra avdelningar genom att ständigt förbättra rutiner och processer för arbetet.

Inom rollen så medverkar du till att utbilda och upplysa verksamheten med information och kunskap inom ditt område. Tillsammans ska ni bli ständigt utvecklas för att överträffa kundernas förväntningar.

Du som Kvalitetsingenjör
Du är en person som gärna arbetar självständigt och dedikerat inom ditt specialistområde. Du är nyfiken och engagerad och vill gärna utvecklas tillsammans med verksamheten.

Du har en fallenhet för att kommunicera med andra och framför feedback på ett korrekt och positivt sätt. Du har en god förmåga att påverka andra för att nå gemensamma mål är värdefull. Att du besitter även förmågan att analysera data för att ständigt förbättra rutiner och processer.

Du är stabil, metodisk och grundlig i din personlighet. Att du sedan har lätt för att samarbeta och därtill att få människor engagerade inom ditt område är en självklarhet. Du vill bidra till Baosteels fortsatta utveckling och arbetar aktivt för att framtidssäkra processer genom att medverka eller driva projekt kopplat till produktionen

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö inom tillverkande industri. Du har troligen en utbildning kopplad till området, alternativt vad vi bedömer som motsvarande erfarenhet.

Du är utbildad eller har likvärdig erfarehnet inom ISO 9001, 14001 och 45001. Ett extra plus i kanten om du även är kunnig inom IATF16949.

För tjänsten är det ett krav att du skriver och talar svenska och engelska flytande. Du har även en generellt god system- och datorvana.




Baosteel som företag
Baosteel Tailored Blanks Sverige AB är ditt förstahandsval för innovativa, kundanpassade lösningar inom metallarbete i Norden och angränsande regioner.

Våra produkter används nästan uteslutande inom fordonssektorn. Vi hanterar olika stålsorter: varmvalsade, kallvalsade, galvaniserade, mangan-bor, mikrolegerade - allt resulterar i skräddarsydda ämnen som uppfyller de högsta säkerhetskraven.

Du blir en del av ett företag som upplevs vara en stabil och bra arbetsgivare med stort fokus på strategiskt tänk och mycket framtidstro.



Tjänsten

Heltid, tillsvidare.
Start omgående enligt överenskommelse.

Ort
Olofström

Kontaktuppgifter och ansökan
Du ansöker med CV och personligt brev.

Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta
Annika Zimmerman - [email protected]
Victor Grevstad - [email protected]

Tester kan förekomma i våra rekryteringsprocesser.
Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem.

Tidsplan
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi rekryterar Kvalitets- och Miljöansvarig till EBP i Olofström AB

Ansök    Apr 14    Uniflex Sverige AB    Kvalitetssamordnare
Till EBP i Olofström söker vi nu en Kvalitets- och Miljöansvarig. Du blir ansvarig kontaktperson på EBP gentemot organisationen, kunder och leverantörer gällande korrigerande och förebyggande åtgärder inom miljö och kvalitet. EBP tillverkar karossdelar till flera av Europas ledande biltillverkare och följer standarden IATF 16949 samt ISO 14001. Om tjänsten Vi söker Dig som är ordning och reda. Som kvalitets- och miljöansvarig har du ett av de viktigas... Visa mer
Till EBP i Olofström söker vi nu en Kvalitets- och Miljöansvarig. Du blir ansvarig kontaktperson på EBP gentemot organisationen, kunder och leverantörer gällande korrigerande och förebyggande åtgärder inom miljö och kvalitet. EBP tillverkar karossdelar till flera av Europas ledande biltillverkare och följer standarden IATF 16949 samt ISO 14001.




Om tjänsten
Vi söker Dig som är ordning och reda. Som kvalitets- och miljöansvarig har du ett av de viktigaste uppdragen på EBP – och samtidigt det mest utmanande och varierande. Ditt arbete tangerar även viktiga områden som hållbarhet, säkerhet och socialt ansvarstagande. Du förutser och bygger bort eventuella kommande störningar i produktionen, driver förbättringsarbete och stödjer kvalitetstekniker inom respektive område.

Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare.




Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna spännande och mångfacetterade roll som Kvalitets- och Miljöansvarig på EBP medverkar du vid utveckling och administration av bolagets verksamhetssystem, koordinerar och följer upp kund- och leverantörs reklamationer, upprättar årlig miljörapport till kommunen/länsstyrelsen och lämnar information/rapporter till miljöförbundet enligt regler och lagar. Du koordinerar genomförandet av FMEA (Risk Assessment Manager) och kvalitetsberedningen, samt gör kvalitetsbedömningar i processer/projekt.





Vem är du?
Som person är du pedagogisk, uthållig och drivande. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad, självständig, analytisk och lösningsfokuserad med ett stark kundfokus.

Du har minst en teknisk gymnasial utbildning och utbildning av godkänd utbildningsanordnare i revisionsteknik enligt krav i IATF 16949 samt ISO 14001, alternativt mångårig erfarenhet som motsvarar denna utbildning. Vidare utbildning från universitet eller högskola bedöms vara meriterande.

Har du tidigare erfarenhet från olika tillverkningsindustrier är detta meriterande, likaså tidigare erfarenhet av ledarskap.





Om verksamheten
EBP är en av norra Europas största leverantörer av karossdelar till fordonsindustrin. EBP grundades 1996, har ca 100 anställda och en årlig omsättning på 350 miljoner SEK.
EBP erbjuder marknadens mest konkurrenskraftiga helhetskoncept för tunnplåtsdetaljer. Våra tjänster är effektiva, innovativa och av rätt kvalitet genom hela livscykeln.

Läs mer på www.ebp.se Visa mindre

Vikarierande kvalitetsutvecklare, Socialförvaltningen

Vi söker dig som vill vara vikarierande kvalitetsutvecklare, då vår nuvarande ska vara föräldraledig. Du får arbeta 50 % med förvaltningsövergripande uppgifter och 50% med kvalitetsutveckling inom funktionsstöd. Organisatoriskt är du underställd förvaltningschef. Förvaltningens kvalitetssamordnare kommer att arbetsleda i lex Sarah och en del andra kvalitetsfrågor. Det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. Arbetsuppgifter Du arbetar med att utve... Visa mer
Vi söker dig som vill vara vikarierande kvalitetsutvecklare, då vår nuvarande ska vara föräldraledig.

Du får arbeta 50 % med förvaltningsövergripande uppgifter och 50% med kvalitetsutveckling inom funktionsstöd. Organisatoriskt är du underställd förvaltningschef. Förvaltningens kvalitetssamordnare kommer att arbetsleda i lex Sarah och en del andra kvalitetsfrågor. Det finns möjlighet att arbeta delvis på distans.

Arbetsuppgifter
Du arbetar med att utveckla rutiner, processer och metoder inom såväl myndighetsutövning som verkställighet inom funktionsstöd. Förvaltningsövergripande arbetar du med att utreda enligt lex Sarah. Tillsammans med andra kvalitetsfunktioner sammanställer du och analyserar förvaltningens avvikelser. Hos oss ges du möjlighet att arbeta i en liten organisation med korta beslutsvägar och nära dina samarbetspartners

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning. Du bör ha ett intresse för kvalitetsutveckling. Meriterande är om du har kunskap om aktuell lagstiftning inom LSS-området/SoL och erfarenhet av hur socialförvaltningens olika verksamheter fungerar. Du är en strukturerad och målmedveten person. Du har sinne för detaljer, samtidigt som du kan leverera resultat i tid. För att organisationen ska kunna möta morgondagens krav behöver tradition berikas med innovation och nytänkande, vi söker dig som kan bidra med det. Du ska vara väl förtrogen med det svenska språket och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.

 

Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.

Olofströms kommun är en av fem kommuner i Blekinge län med cirka 13 400 invånare. Vi är en expansiv kommun med möjligheter för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas.

Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället, därför ser vi gärna fler manliga sökande.

Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarskap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.

Upplysningar
Robert Schelin, Förvaltningschef 0454-934 46

Fackliga kontaktpersoner
Diana Peteh, Vision, 0454-936 84

Sista ansökningsdag 2023-02-28

Rekrytering kan ske löpande.

Övriga upplysningar

Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.

 

Ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    

 

Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.


Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Kommunal länssamordnare för Uppdrag psykisk hälsa

Ansök    Nov 29    Olofströms kommun    Kvalitetssamordnare
Kommunal länssamordnare för Uppdrag psykisk hälsa Vill du jobba med långsiktiga och strategiska satsningar inom psykisk hälsa tillsammans med Blekinges kommuner, Region Blekinge och brukarorganisationen NSPH Blekinge? Då är rollen som kommunal länssamordnare för Uppdrag psykisk hälsa perfekt för dig. Staten och Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) har under flera år årligen träffat överenskommelser inom området psykisk hälsa. Arbetet samordnas via SKR ... Visa mer
Kommunal länssamordnare för Uppdrag psykisk hälsa
Vill du jobba med långsiktiga och strategiska satsningar inom psykisk hälsa tillsammans med Blekinges kommuner, Region Blekinge och brukarorganisationen NSPH Blekinge? Då är rollen som kommunal länssamordnare för Uppdrag psykisk hälsa perfekt för dig.

Staten och Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) har under flera år årligen träffat överenskommelser inom området psykisk hälsa. Arbetet samordnas via SKR genom Uppdrag psykisk hälsa. Överenskommelsen gör att det blir möjligt för kommuner och regioner att skapa förutsättningar för en kraftfull utveckling när det gäller att främja psykisk hälsa, förebygga ohälsa och arbeta för att det finns högkvalitativa, kostnadseffektiva insatser till de som behöver vård och stöd.  

I Blekinge arbetar de fem kommunerna, Region Blekinge och brukarorganisationen NSPH Blekinge tillsammans med olika insatser och aktiviteter inom ramen för överenskommelsen. Du kommer att ha din anställning i Olofströms kommun med hela länet som arbetsplats. Din fysiska arbetsplats kommer dels vara på socialkontoret i Olofström samt i Karlskrona på Wämö Center, enheten för kvalitet och utveckling tillsammans med regionens länssamordnare

Länssamordnarnas uppdrag har tidigare innefattat att vara ansvariga för att en handlingsplan för kommande år tas fram, uppföljning och utvärdering, slutrapportering, kontakt med SKR och samverkan med andra grupper och organisationer. Under våren 2021 togs en struktur fram som framöver ska bidra till hållbara strukturer och satsningar som kan leva kvar över tid. För att etablera och arbeta enligt strukturen krävs nu ett intensivt implementeringsarbete, vilket sker parallellt med övriga arbetsuppgifter. För att få kvalitet i kommande satsningar behöver länssamordnarna vara nära de satsningar som är pågående samt även de som ska startas. Samordnarna behöver även stödja arbetet med prioriteringar för kommande år och tydliggöra mandat och beslutsvägar i den beslutade strukturen.

Därför söker vi nu en kommunal länssamordnare som har det övergripande ansvaret för att fortsätta utveckla arbetet utifrån överenskommelsen tillsammans med den regionala länssamordnaren.

                                                                                                                            Arbetsuppgifter

Som länssamordnare kommer du att ha en viktig roll i att leda förändringsarbete i samverkan mellan kommunerna, Region Blekinge och brukarorganisationen. Arbetet görs både på en strategisk och operativ nivå och där ett kontinuerligt förankringsarbete krävs.

Den kommunala länssamordnaren kommer tillsammans med regionens länssamordnare att ha ansvar för olika administrativa uppgifter, ett arbete som till stor del också sker tillsammans med samordningsgruppen för uppdrag psykisk hälsa. Vidare kommer du att arbeta med uppföljning och utvärdering av satsningar, redovisningar till myndigheter och olika ledningsforum, samt att ta fram underlag och skapa rutiner. I uppdraget ingår även att medverka i olika samverkansforum från rikstäckande nivå till lokala samverkansgrupper. Arbetet innefattar också att vidareutveckla strukturen för att möjliggöra prioriteringar utifrån ett folkhälso- och invånarperspektiv samt utveckla metoder för bred samverkan där brukarperspektivet är tydligt integrerat.

I arbetet med att bereda satsningar arbetar länssamordnarna med stöd av ett flertal samverkansgrupper, verksamheter och med ledning och samverkansorganet för vård och omsorg (LSVO) som styrgrupp.

Kvalifikationer

Du har en akademisk examen med samhällsvetenskaplig- eller beteendevetenskaplig inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har ett brett fokus både utifrån ett invånarperspektiv och verksamhetsperspektiv och att du arbetar strukturerat, lösningsfokuserat och med ett inkluderande förhållningssätt. I din tidigare profession ser vi gärna att du har god kännedom av att arbeta i kommunal verksamhet och med erfarenhet av verksamhetsutveckling/förändringsledning.

B-körkort

Behärska svenska i tal och skrift

God datakunskap

Tillgång till egen bil

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Tjänsten som kommunal länssamordnare är 100% fram till och med 31/12 2023, med trolig förlängning.

 

Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.


Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Kommunal länssamordnare för Uppdrag psykisk hälsa

Beskrivning Vill du jobba med långsiktiga och strategiska satsningar inom psykisk hälsa tillsammans med Blekinges kommuner, Region Blekinge och brukarorganisationen NSPH Blekinge? Då är rollen som kommunal länssamordnare för Uppdrag psykisk hälsa perfekt för dig. Staten och Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) har under flera år årligen slutit överenskommelser inom området psykisk hälsa. Arbetet samordnas via SKR genom Uppdrag psykisk hälsa. Överenskomm... Visa mer
Beskrivning
Vill du jobba med långsiktiga och strategiska satsningar inom psykisk hälsa tillsammans med Blekinges kommuner, Region Blekinge och brukarorganisationen NSPH Blekinge? Då är rollen som kommunal länssamordnare för Uppdrag psykisk hälsa perfekt för dig.

Staten och Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) har under flera år årligen slutit överenskommelser inom området psykisk hälsa. Arbetet samordnas via SKR genom Uppdrag psykisk hälsa. Överenskommelsen gör att det blir möjligt för kommuner och regioner att skapa förutsättningar för en kraftfull utveckling när det gäller att främja psykisk hälsa, förebygga ohälsa och arbeta för att det finns högkvalitativa, kostnadseffektiva insatser till de som behöver vård och stöd. I Blekinge arbetar de fem kommunerna, Region Blekinge och brukarorganisationen NSPH Blekinge tillsammans med olika insatser och aktiviteter inom ramen för överenskommelsen Uppdrag psykisk hälsa.

Tidigare arbete har innefattat att ta fram en handlingsplan för kommande år, göra uppföljning och utvärdering, slutrapportering, kontakt med SKR och samverkan med andra grupper och organisationer. Under våren 2021 togs en struktur fram som framöver ska bidra till hållbara strukturer och satsningar som kan leva kvar över tid. För att etablera och arbeta enligt strukturen krävs nu ett intensivt implementeringsarbete. För att få kvalitet i kommande satsningar behöver såväl regional som kommunal länssamordnare vara nära de satsningar som är pågående samt även de som ska startas. Samordnarna behöver även stödja arbetet med prioriteringar för kommande år och tydliggöra mandat och beslutsvägar i den beslutade strukturen.

Därför söker vi nu en kommunal länssamordnare som har det övergripande ansvaret för att fortsätta utveckla arbetet utifrån överenskommelsen, tillsammans med den regionala länssamordnaren.

Du kommer att ha din anställning i Olofströms kommun med hela länet som arbetsplats. Tjänsten är placerad på kommunledningsförvaltningen, och du är en del i ett team som arbetar strategiskt inom olika områden. Din närmaste chef är kommunchefen. Ditt arbetsställe kommer delvis också vara på Wämö Center i Karlskrona, på enheten för kvalitet och utveckling, tillsammans med den regionala länssamordnaren.


Arbetsuppgifter
Som kommunal länssamordnare kommer du att ha en viktig roll i att leda förändringsarbete i samverkan mellan kommunerna, Region Blekinge och brukarorganisationen. Arbetet görs både på en strategisk och operativ nivå där ett kontinuerligt förankringsarbete krävs.

Den kommunala länssamordnaren kommer tillsammans med regional länssamordnare att ha ansvar för olika administrativa uppgifter, ett arbete som till stor del också sker tillsammans med samordningsgruppen för uppdrag psykisk hälsa. Vidare kommer du att arbeta med uppföljning och utvärdering av satsningar, redovisningar till myndigheter och olika ledningsforum, samt att ta fram underlag och skapa rutiner. I uppdraget ingår även att medverka i olika samverkansforum från rikstäckande nivå till lokala samverkansgrupper. Arbetet innefattar också att vidareutveckla strukturen för att möjliggöra prioriteringar utifrån ett folkhälso- och invånarperspektiv samt utveckla metoder för bred samverkan där brukarperspektivet är tydligt integrerat.

I arbetet med att bereda satsningar arbetar länssamordnarna med stöd av ett flertal samverkansgrupper, verksamheter och med ledning och samverkansorganet för vård och omsorg (LSVO) som styrgrupp.


Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med samhälls-, folkhälso- eller beteendevetenskaplig inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har ett brett fokus både utifrån ett invånar- och verksamhetsperspektiv och att du arbetar strukturerat, lösningsfokuserat och med ett inkluderande förhållningssätt. Du har en god förmåga att samordna, lätt för att skapa kontakt med andra och trivs med att arbeta strategiskt och långsiktigt. Från din tidigare profession ser vi gärna att du har god kännedom av att arbeta i kommunal verksamhet och med erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Då du kommer att arbeta i hela länet är B-körkort och tillgång till bil ett krav.


Villkor
100 %, tillsvidare

Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.


Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Samordnare för integration och ANDTS

Beskrivning Vill du samordna kommunens arbete med att nyanlända personer får ett bra och samordnat mottagande och vidare integrering i samhället? Är du dessutom en person som vill arbeta strategiskt med frågor kopplade till alkohol, narkotika, doping, tobak och spel (ANDTS) inom den stolta och expansiva kommunen? Är du ansvarsfull och delar vår värdegrund mod, engagemang, delaktighet och kvalitet? Sök då tjänsten som Samordnare för integration och ANDTS på... Visa mer
Beskrivning
Vill du samordna kommunens arbete med att nyanlända personer får ett bra och samordnat mottagande och vidare integrering i samhället? Är du dessutom en person som vill arbeta strategiskt med frågor kopplade till alkohol, narkotika, doping, tobak och spel (ANDTS) inom den stolta och expansiva kommunen? Är du ansvarsfull och delar vår värdegrund mod, engagemang, delaktighet och kvalitet? Sök då tjänsten som Samordnare för integration och ANDTS på Olofströms kommun!

I denna roll får du möjlighet att driva och utforma kommunens arbete inom det drogförebyggande arbetet samt arbeta med mottagning av nyanlända personer och att dessa ska få bästa möjliga förutsättningar för att integreras i samhället.

Du arbetar kommunövergripande. Tjänsten är placerad på kommunledningsförvaltningen, och du är en del i ett team som arbetar strategiskt inom olika områden. Din närmaste chef är kommunchefen.

Arbetsuppgifter
I rollen som integrationssamordnare är det fokus på mottagande av nyanlända individer i olika familjekonstellationer utifrån den nyanländes behov. Det kan handla om att samordna hushållens introduktion vilket bland annat innebär; bostad, skola, barnomsorg, och förmedla nödvändiga kontakter för att vardagen ska fungera för individerna. Detta sker i samverkan med berörda verksamheter och aktörer som t.ex. Migrationsverket. Vidare följer ett långsiktigt integrationsarbete, som kan innebära olika behov av insatser.

I ANDTS-rollen kommer du att sätta upp en struktur för kommunens arbete kring de drog- och spelförebyggande frågorna. Ditt uppdrag blir bland annat att driva och samordna det strategiska arbetet. Arbetet ska vara kunskapsbaserat och en viktig del i rollen kommer vara uppföljning. Du kommer samverka både internt inom kommunorganisationen och externt mot exempelvis polisen, andra myndigheter och övriga lokalsamhället. Du kommer också representera kommunen i olika regionala nätverk.

Utgångspunkten är att tjänsten är fördelad i lika delar mellan de olika ansvarsområdena. Detta kan dock variera utifrån verksamhetens behov.

I båda ansvarsområdena arbetar du nära kommunens hållbarhetsstrateg men även den person som ansvarar för det operativa ANDTS-arbetet. I rollen kommer du arbeta en del mot kommunens chefer och förvaltningsövergripande ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom något av följande områden:

- sociologi
- folkhälsovetenskap
- statsvetenskap
- beteendevetenskap

Det kan också finnas annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har ett brett fokus både utifrån ett invånar- och verksamhetsperspektiv där du har lätt för att se både helheten men även vad det innebär i praktiken för invånare och verksamheter. Du arbetar strukturerat, lösningsfokuserat samt kan lätt prioritera och ställa om när läget kräver det. Du har en god samordningsförmåga och är analytiskt lagd. Från din tidigare profession ser vi gärna att du har god kännedom av att arbeta i kommunal verksamhet.

Rollen innebär många kontaktytor och samverkan både internt och externt. Därför bör du ha lätt för att skapa kontakt med andra och ha ett inkluderande förhållningssätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det krävs att du har ett stort intresse båda arbetsområdena, och att du har en vilja att utveckla dessa.

Meriterande är kunskap om aktuella lagstiftningar inom ansvarsområdena samt tidigare erfarenhet av arbete kopplat till flyktingmottagande och integration samt ANDTS.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav för tjänsten är B-körkort.

Villkor
100%, tillsvidare

Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.


Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Näringslivsutvecklare

Företagspresentation ”Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv, år 2025 är vi 14 000 invånare”. Som Näringslivsutvecklare hos Olofströms kommun är du tillsammans med dina kollegor en viktig resurs och en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet. I den kommunala organisationen med ca 1200 anställda arbetar vi nära tillsammans... Visa mer
Företagspresentation

”Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv, år 2025 är vi 14 000 invånare”. Som Näringslivsutvecklare hos Olofströms kommun är du tillsammans med dina kollegor en viktig resurs och en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet. I den kommunala organisationen med ca 1200 anställda arbetar vi nära tillsammans med korta beslutsvägar med ett prestigelöst förhållningssätt.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Näringslivsutvecklare hos Olofströms kommun kommer du att skapa förutsättningar för tillväxt, gott företagsklimat och innovativa mötesplatser där nya idéer formas och nya företag kan starta och där entreprenörer kan förverkliga sina drömmar samtidigt som du jobbar för att attrahera nya företag att etablera sig i Olofström. I ditt jobb som Näringslivsutvecklare samverkar du tillsammans med Näringslivschefen med Olofströms kommun i övrigt, andra kommuner, företag, organisationer, högskolor/universitet, kluster och nätverk för att skapa dynamiska och flexibla förutsättningar för att möta morgondagens utmaningar. Prioriterade områden initialt handlar om nätverksbyggande och strukturer för olika mötes- och samverkansforum. Du kommer att jobba att producera/driva nyhetsbrev och kommunikation ifrån Näringslivsavdelningen, relationsbygga och utveckla ambassadörsskapet för näringslivsutveckling, inte minst inom service- och handelsnäringen. Del av roll kan komma att handla om projektsamordning/koordinering av ev. projektansökningar. Rollen som Näringslivsutvecklare kommer över tid att vara föränderlig utifrån uttalad målsättning med kommunens näringslivsutveckling.

Din profil

Du har en eftergymnasial utbildning mot samhällsplanering- och utveckling och/eller, företagsekonomi, erfarenhet ifrån service och tjänstesektor, näringslivsfrågor/näringslivsutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av småföretagande. Du förväntas ha erfarenhet av att leda och stötta olika forum och nätverk, det är meriterande om du har kunskap om kommunikation i SOME.

Som person inger du förtroende och har god förmåga att bygga och utveckla nätverk på olika nivåer. Du är ansvarsfull och drivande för att jobba strukturerat, få saker gjorda, ge god service samt kunna hantera och anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Du är tydligt i ditt sätt att kommunicera såväl muntligt som skriftligt i såväl svenska som engelska språket.
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om anställning.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Projektledare Teknik/Innovation

Ansök    Sep 27    Techtank AB (svb)    Verksamhetskonsult
Techtank söker nu en Projektledare på 50% för verksamhetsområdet Teknikutveckling och innovation. Har du erfarenhet från industriell produktion och/eller teknikutveckling och vill arbeta nära industriföretagen med olika insatser? Då kan detta vara ett jobb för dig! Om Techtank Techtank är ett industrikluster och en regional utvecklingsaktör i Blekinge med uppdrag att stärka industrins tillväxt och konkurrenskraft. Vår verksamhet riktar sig till industri- o... Visa mer
Techtank söker nu en Projektledare på 50% för verksamhetsområdet Teknikutveckling och innovation. Har du erfarenhet från industriell produktion och/eller teknikutveckling och vill arbeta nära industriföretagen med olika insatser? Då kan detta vara ett jobb för dig!
Om Techtank
Techtank är ett industrikluster och en regional utvecklingsaktör i Blekinge med uppdrag att stärka industrins tillväxt och konkurrenskraft. Vår verksamhet riktar sig till industri- och teknikföretag samt industrinära tjänsteföretag, såväl små och medelstora som stora företag. Vi arbetar aktivt och företagsnära med att identifiera företagens behov och samordna insatser för att möta utmaningarna – i nutid och framtid. Vi arbetar med insatser inom områdena Kompetensutveckling & -försörjning, Teknikutveckling & Innovation samt Affärsutveckling & Tillväxt.
Techtank ingår i det nationella nätverket IUC Sverige, vars mål är att bidra till en stark svensk industri, att skapa tillväxt och arbetstillfällen. Läs mer på www.techtank.se.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att för Techtanks räkning ha huvudansvar för verksamhetsområdet Teknikutveckling och innovation. Du kommer att arbeta nära industriföretagen med både direkta och mer strukturella insatser med syfte att stötta industrins tillväxt.
I arbetsuppgifterna ingår bl a:
Utforma strategi och handlingsplan för arbetet, genomföra insatser, följa upp
Ingå i nätverk, forum och grupper såväl regionalt som nationellt med fokus på industrins utmaningar och möjligheter
Föra dialog med företag och strategiska partners/aktörer för att kunna förmedla och genomföra relevanta insatser för industrin
Genomföra behovsanalyser, omsätta resultatet av dem i insatser
Administrera och ha huvudansvar för TBN-verktyget (Tillväxtanalys i Befintligt Näringsliv)
Projektleda den årliga Techtank Conference
Ansvarig för teknik- och industrirelaterade insatser kopplat till IUC Sverige, exempelvis inom automation, produktionseffektivisering, hållbarhet m.m.

Kvalifikationer
Utbildning
Du har högskoleutbildning inom lämpligt område (t ex industri, produktion, teknik) eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet från industriell produktion och/eller teknikutveckling. Du har erfarenhet av projektledning och är van att samarbeta i projektteam. Vidare söker vi någon med erfarenhet av behovsanalysarbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Blekinges näringsliv (särskilt industrin) samt av arbete med eller kunskaper om hållbarhet och cirkulär ekonomi.
Meriterande är också erfarenhet av arbete med Produktionslyftet, Robotlyftet eller liknande insatser.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har stort intresse och förståelse för industrins förutsättningar, inte minst kopplat till teknikutveckling och innovation.
Stor vikt läggs vid din kommunikativa förmåga. Vi förutsätter att du både tycker om och har lätt för att bygga goda relationer. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team.
Du är självgående och driver processer framåt. Vidare är du analytisk med förmåga att omsätta idéer i handling.
Övrigt
Du har god förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Du har god vana av att skriva och bearbeta olika dokument såsom rapporter och redovisningar. Du är även bekväm i att presentera inför andra.
Du har goda kunskaper i Office-paketet.
Körkort och tillgång till bil krävs.
Tjänsten utgår från Techtanks kontor i Olofström. Möjligheter finns även att arbeta viss del på distans.
Arbetsgivare
Techtank AB
Yrkesroll
Projektledare
Anställningsform/Varaktighet
Halvtid (50%)
Tillsvidare
Tillträde snarast, enligt överenskommelse
Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning, enligt överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-10-18
Ansökan i form av personligt brev och CV skickas per e-post till: [email protected]
Ange referens Projektledare Teknik/Innovation i din ansökan.
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy som finns på www.techtank.se/integritetspolicy
Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Kontaktinformation
Vid frågor om tjänsten:
Ingela Håkansson, VD, Techtank
Telefon 0454-57 27 43, e-post: [email protected]
Övrigt
Vi undanber oss bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Näringslivsutvecklare

Företagspresentation ”Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv, år 2025 är vi 14 000 invånare”. Som Näringslivsutvecklare hos Olofströms kommun är du tillsammans med dina kollegor en viktig resurs och en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet. I den kommunala organisationen med ca 1200 anställda arbetar vi nära tillsammans... Visa mer
Företagspresentation

”Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv, år 2025 är vi 14 000 invånare”. Som Näringslivsutvecklare hos Olofströms kommun är du tillsammans med dina kollegor en viktig resurs och en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet. I den kommunala organisationen med ca 1200 anställda arbetar vi nära tillsammans med korta beslutsvägar med ett prestigelöst förhållningssätt.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Näringslivsutvecklare hos Olofströms kommun kommer du att skapa förutsättningar för tillväxt, gott företagsklimat och innovativa mötesplatser där nya idéer formas och nya företag kan starta och där entreprenörer kan förverkliga sina drömmar samtidigt som du jobbar för att attrahera nya företag att etablera sig i Olofström. I ditt jobb som Näringslivsutvecklare samverkar du tillsammans med Näringslivschefen med Olofströms kommun i övrigt, andra kommuner, företag, organisationer, högskolor/universitet, kluster och nätverk för att skapa dynamiska och flexibla förutsättningar för att möta morgondagens utmaningar. Prioriterade områden initialt handlar om nätverksbyggande och strukturer för olika mötes- och samverkansforum. Du kommer att jobba att producera/driva nyhetsbrev och kommunikation ifrån Näringslivsavdelningen, relationsbygga och utveckla ambassadörsskapet för näringslivsutveckling, inte minst inom service- och handelsnäringen. Del av roll kan komma att handla om projektsamordning/koordinering av ev. projektansökningar. Rollen som Näringslivsutvecklare kommer över tid att vara föränderlig utifrån uttalad målsättning med kommunens näringslivsutveckling.

Din profil

Du har en eftergymnasial utbildning mot samhällsplanering- och utveckling och/eller, företagsekonomi, erfarenhet ifrån service och tjänstesektor, näringslivsfrågor/näringslivsutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av småföretagande. Du förväntas ha erfarenhet av att leda och stötta olika forum och nätverk, det är meriterande om du har kunskap om kommunikation i SOME.

Som person inger du förtroende och har god förmåga att bygga och utveckla nätverk på olika nivåer. Du är ansvarsfull och drivande för att jobba strukturerat, få saker gjorda, ge god service samt kunna hantera och anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Du är tydligt i ditt sätt att kommunicera såväl muntligt som skriftligt i såväl svenska som engelska språket.
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om anställning.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Underleverantör i Tjänsten Rusta och Matcha

Ansök    Jul 27    AB Ability Coaching    Företagskonsult
Varje människa har en fantastisk potential! Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och att uppnå sina drömmar i arbetslivet. Genom vår kompetens, empati och våra kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och företag att mötas och lyckats tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi på AB Ability Coaching söker underleverantörer i tjänsten Kundval Rusta och Matcha (KROM). Rusta och Matcha är en tjänst som vi bedriver på uppd... Visa mer
Varje människa har en fantastisk potential!

Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och att uppnå sina drömmar i arbetslivet.
Genom vår kompetens, empati och våra kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och företag att mötas och lyckats tillsammans.
En bättre värld helt enkelt!

Vi på AB Ability Coaching söker underleverantörer i tjänsten Kundval Rusta och Matcha (KROM). Rusta och Matcha är en tjänst som vi bedriver på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi rustar och matchar arbetssökande ut i jobb och studier på kortast möjligast tid. Vi söker underleverantörer som sätter våra deltagares mål och utveckling främst och vill göra skillnad för dem!

Du får genom oss arbeta med KROM-avtalet och vi stöttar dig med våra erfarna ledare, systemstöd genom workbuster för administration och ett starkt varumärke ABILITY. Vår filosofi är att vi tillsammans med dig som underleverantör bildar ett oslagbart team.

Vi ska tillsammans bli Sveriges största och bästa leverantör i tjänsten KROM!

Kontakta vår ansvariga Sherry Amedi på mail: [email protected] eller mobil: 070-600 80 59 Visa mindre

Projektledare/Administratör

Ansök    Sep 6    Techtank AB (svb)    Verksamhetskonsult
Techtank söker nu en Projektledare/Administratör för ett vikariat till verksamhetsområdet Kompetensutveckling och -försörjning. Har du erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning och intresse för industrins förutsättningar med särskilt fokus på kompetensfrågor? Då kan detta vara ett jobb för dig! Om Techtank Techtank är ett industrikluster och en regional utvecklingsaktör i Blekinge med uppdrag att stärka industrins tillväxt och konkurrenskraft. Vår verk... Visa mer
Techtank söker nu en Projektledare/Administratör för ett vikariat till verksamhetsområdet Kompetensutveckling och -försörjning. Har du erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning och intresse för industrins förutsättningar med särskilt fokus på kompetensfrågor? Då kan detta vara ett jobb för dig!
Om Techtank
Techtank är ett industrikluster och en regional utvecklingsaktör i Blekinge med uppdrag att stärka industrins tillväxt och konkurrenskraft. Vår verksamhet riktar sig till industri- och teknikföretag samt industrinära tjänsteföretag, såväl små och medelstora som stora företag. Vi arbetar aktivt och företagsnära med att identifiera företagens behov och samordna insatser för att möta utmaningarna – i nutid och framtid. Vi arbetar med insatser inom områdena Kompetensutveckling & -försörjning, Teknikutveckling & Innovation samt Affärsutveckling & Tillväxt.
Techtank ingår i det nationella nätverket IUC Sverige, vars mål är att bidra till en stark svensk industri, att skapa tillväxt och arbetstillfällen. Läs mer på www.techtank.se.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att för Techtanks räkning ha huvudansvar för verksamhetsområdet kompetensutveckling och -försörjning, genom att på olika sätt tillse att rätt kompetens finns tillgänglig för företagen. I arbetet ingår att genom olika insatser stötta företagen i processen attrahera, utveckla och behålla kompetens.
I arbetsuppgifterna ingår bl a:
Utforma strategi och handlingsplan för arbetet, genomföra insatser, följa upp
Samla in företagens kompetensbehov, förmedla utbildningsinsatser m m
Ingå i nätverk, forum och grupper såväl regionalt som nationellt med fokus på industrins kompetensförsörjning
Föra dialog med företag och utbildningsaktörer med fokus på kompetens
Delta i skapande av gemensam plattform för regionala insatser
Genomföra behovsanalyser, omsätta resultatet av dem i insatser
Administrera insatser
Ansvara för Techtanks bokningssystem

Kvalifikationer
Utbildning
Du har högskoleutbildning inom lämpligt område (t ex HR, utbildning, teknik) eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och administration. Vidare söker vi någon med erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning och behovsanalysarbete.
Du är van att samarbeta i projektteam och har även erfarenhet av arbete med administrativa verktyg.
Du har erfarenhet från eller kunskap om industrin. Meriterande om du har erfarenhet av Blekinges näringsliv (särskilt industrin) samt av arbete med kompetensutveckling.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har stort intresse och förståelse för industrins förutsättningar med särskilt fokus på kompetensfrågor.
Stor vikt läggs vid din kommunikativa förmåga. Vi förutsätter att du både tycker om och har lätt för att bygga goda relationer. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team.
Du är självgående och driver processer framåt. Vidare är du analytisk med förmåga att omsätta idéer i handling.
Övrigt
Du har god förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Du har god vana av att skriva och bearbeta olika dokument såsom rapporter och redovisningar. Du är även bekväm i att presentera inför andra.
Du har goda kunskaper i Office-paketet.
Körkort och tillgång till bil krävs.
Tjänsten utgår från Techtanks kontor i Olofström. Möjligheter finns även att arbeta viss del på distans.
Arbetsgivare
Techtank AB
Yrkesroll
Projektledare/Administratör
Anställningsform/Varaktighet
Heltid
Tidsbegränsad anställning till och med 2022-12-31
Tillträde snarast, enligt överenskommelse
Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning, enligt överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-09-24.
Ansökan i form av personligt brev och CV skickas per e-post till: [email protected]
Ange referens Projektledare/administratör i din ansökan.
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy som finns på www.techtank.se/integritetspolicy
Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Kontaktinformation
Vid frågor om tjänsten:
Ingela Håkansson, klusterledare, Techtank
Telefon 0454-57 27 43, e-post: [email protected]
Övrigt
Vi undanber oss bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Projektledare Kickstart S3 och CoDev

Ansök    Aug 25    Techtank AB (svb)    Verksamhetskonsult
Techtank söker nu en driven projektledare för ett tidsbegränsat uppdrag till två regionala projekt som vi medverkar i, Kickstart S3 Blekinge och CoDev. Har du erfarenhet från industrin, är intresserad av regional utveckling och tycker om att driva processer framåt? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Om Techtank Techtank är ett industrikluster och en regional utvecklingsaktör i Blekinge med uppdrag att stärka industrins tillväxt och konkurrenskraft. Vår... Visa mer
Techtank söker nu en driven projektledare för ett tidsbegränsat uppdrag till två regionala projekt som vi medverkar i, Kickstart S3 Blekinge och CoDev. Har du erfarenhet från industrin, är intresserad av regional utveckling och tycker om att driva processer framåt? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!
Om Techtank
Techtank är ett industrikluster och en regional utvecklingsaktör i Blekinge med uppdrag att stärka industrins tillväxt och konkurrenskraft. Vår verksamhet riktar sig till industri- och teknikföretag samt industrinära tjänsteföretag, såväl små och medelstora som stora företag. Vi arbetar aktivt och företagsnära med att identifiera företagens behov och samordna insatser för att möta utmaningarna – i nutid och framtid. Vi arbetar med insatser inom områdena Kompetensutveckling & -försörjning, Teknikutveckling & Innovation samt Affärsutveckling & Tillväxt.
Läs mer på www.techtank.se.
Arbetsuppgifter
Tjänsten som projektledare består av följande uppdrag i två regionala projekt med Region Blekinge som projektägare och Techtank m fl företagsfrämjande organisationer som samverkansparter:
50% delprojektledare/processledare för projektet Kickstart S3 Blekinge
50% processledare/affärsutvecklare fokus industri för projektet CoDev

I arbetsuppgifterna ingår bl a:
Utforma strategi och handlingsplan för arbetet, genomföra insatser, följa upp
Identifiera relevanta företag och andra aktörer som bör vara en del av projekten
Söka upp företag och föra en dialog/marknadsföra insatser via projekten
Genomföra analyser, omsätta resultatet av dem i insatser
Arbeta med att utveckla Smart Specialiseringsstrategi fokus Smart Industri Formningsteknologi i samverkan med andra aktörer
Genomföra kompetensgapsanalys för Blekinges Innovationsmiljöer
Delta i skapande av gemensam plattform för regionala insatser
Samverka kring och driva processer med andra främjandeaktörer
Rapportera mot projektägare

Om projektet Kickstart S3 Blekinge
Arbetet i projektet, Kickstart S3, syftar till att snabba på utvecklingen av Blekinges smarta specialiseringsstrategi (S3), ett EU-verktyg som alla Europas länder arbetar med för att skapa skarpare utveckling och hållbar tillväxt i sina regioner. Blekinges strategi lyfter fram tre specialiseringsområden som är av särskild vikt för regionen;
Smart industri (formningsteknologi och marin teknik)
Tech (digitalisering och smartare samhällen)
Missions (med fokus på samhällets utmaningar)

Kickstart S3 Blekinge kommer att arbeta inom tre delområden:
Det första handlar om att skapa och etablera en innovationsplattform för S3-arbetet, en samverkansarena med aktörer från flera sektorer; akademin, SME:er, industriaktörer och främjandesystemet.
Det andra delområdet syftar till att allmänt höja förmågan i främjandesystemet för att kunna arbeta med utvecklingsprocesser i specialiseringsområdena i länet och specifikt öka kompetensen för att arbeta enligt metodiken Missions som är ett verktyg för att adressera stora samhällsutmaningar.
Det tredje delområdet syftar till att utveckla minst ett stort utvecklingsprojekt som under 5-10 år ska ta fram lösningar, innovationer, produkter och tjänster som bidrar till grön omställning.

Techtank ansvarar för delprojekt 2 Kompetenshöjning. Utöver det har Techtank en specifik roll i att driva dialoger och processer med partnerföretag inom specialiseringsområdet Smart Industri, formningsteknologi.
Om projektet CoDev
Det treåriga projektet CoDev startade under hösten 2020 och finansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden och Region Blekinge. Syftet är att mobilisera olika näringslivsaktörer i Blekinge för att samordna och utveckla stöd till små och medelstora företag som drabbats i spåren av Coronapandemin.
CoDev arbetar inom två insatsområden: Ett med ett kortsiktigt perspektiv som innebär aktiviteter med syfte att förhindra företagsnedläggningar. Det andra med ett mer långsiktigt perspektiv som innebär ett fördjupat analysarbete som ska stimulera omställning, inte minst hållbar sådan, och därmed bevara och öka företagens konkurrenskraft. Dessutom arbetar projektet med att etablera en övergripande strategisk samverkansplattform. Plattformen ska fungera som en koordinerande kraft för alla insatser, pågående eller kommande, som riktar sig mot små och medelstora företag i länet.
Kvalifikationer
Utbildning
Du har högskoleutbildning inom för projekten lämpligt område (t ex teknik, innovation, ekonomi/marknadsföring, projektledning) eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet från industrin och gärna kunskap inom formningsteknologi. Vidare söker vi någon med erfarenhet av projektledning och affärsutveckling samt av att arbeta i projektteam.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning och analysarbete, likaså erfarenhet av Blekinges näringsliv (särskilt industrin) och kunskap om Smart Specialiseringsarbete.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har stort intresse och förståelse för industriella frågor och regional utveckling.
Stor vikt läggs vid din kommunikativa förmåga. Vi förutsätter att du både tycker om och har lätt för att bygga goda relationer. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team.
Du är självgående och driver processer framåt. Vidare är du analytisk med förmåga att omsätta idéer i handling.
Övrigt
Du har god förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Du har god vana av att skriva och bearbeta olika dokument såsom rapporter och redovisningar. Du är även bekväm i att presentera inför andra.
Du har goda kunskaper i Office-paketet.
Körkort och tillgång till bil krävs.
Tjänsten utgår från Techtanks kontor i Olofström. Möjligheter finns även att arbeta viss del på distans.
Anställningsform/Varaktighet
Heltid, tidsbegränsad anställning till och med 2023-05-31.
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning, enligt överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2020-09-10.
Ansökan i form av personligt brev och CV skickas per e-post till: [email protected]
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter: www.techtank.se/integritetspolicy
Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi undanber oss bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre